Razumevanje psihologije barv je pri izdelavi logotipa izjemno pomembno

Človeški um je namreč zelo odziven na vizualne dražljaje na katere ima enega izmed večjih vplivov tudi barva. Barva deluje tako na zavedni kot nezavedni ravni. Ravno zaradi tega je dejavnost, pri kateri ima izbira barve morda največji pomen, ravno izdelava logotipa. Barve in njih kombinacije nosijo mnogo različnih pomenov in sporočil, zato skušajo podjetja pri izdelavi logotipa kar najbolje razumeti psihologijo barv, kar jih v končni fazi pripelje do prodornega in močno sporočilnega logotipa podjetja.

Kaj torej pomeni posamezna barva?

Rdeča ponazarja strast, energijo, nevarnosti in agresijo, kakor tudi toplino in toploto. Nekatere študije so celo ugotovile, da rdeča barva spodbuja apetit. Rdeča barva daje tudi občutek dinamičnosti. Oranžna je pogosto videna kot barva inovacij in modernega razmišljanja. Prav tako ima konotacijo mladosti, zabave in dostopnosti. Rumena zahteva previdnost pri uporabi saj ima tudi nekatere negativne konotacije, vključno s povezovanjem rumene barve s strahopetnostjo ter uporabo te barve pri opozorilnih znakih. A po drugi strani velja za sončno, toplo in prijazno barvo, ki naj bi prav tako spodbujala apetit. Zelena je pogosto uporabljena takrat, ko želi podjetje poudariti svojo etičnost in usmerjenost k naravi. Pomeni tudi rast in svežino, zato jo rade uporabljajo finančne inštitucije.

Modra je ena izmed največkrat uporabljenih barv pri izdelavi logotipa. Ponazarja namreč strokovnost, resnost, celovitost, iskrenost in umirjenost. Ponazarja pa tudi avtoriteto in uspeh. Vijolična ponazarja kraljevskost in razkošje. Pomeni modrost in dostojanstvo. Vijolična je tudi barva bogastva in bogatih.

Črna je barva z »razcepljeno osebnostjo«. Po eni strani pomeni moč in sofisticiranost, po drugi strani pa jo povezujejo tudi s podlostjo in smrtjo. Mnogi strokovnjaki sicer priporočajo, da naj podjetje v vsakem primeru uporablja tudi črno in belo različico logotipa, predvsem pri oglaševanju v določenih medijih.

Bela je ponavadi povezana s čistostjo, čistočo, preprostostjo in naivnostjo. Izdelava logotipa v beli barvi bo pogosto zahtevala tudi vključitev določene barvne podlage, ki bo omogočala prikaz logotipa tudi na belih površinah. Mnoga podjetja se odločijo za belo in barvno različico logotipa. Coca-Cola je eden izmed tovrstnih primerov (bel logotip na rdeči podlagi oz. rdeč logotip na beli podlagi).

Rjava ima močno moško konotacijo, zato se pogosto uporablja za izdelke povezane z življenjem na podeželju in na prostem.

Roza barva ponazarja zabavo in spogledljivost oz. flirtanje. Ker vsebuje bolj žensko konotacijo jo oblikovalci ponavadi ne priporočajo za logotipe podjetij, katerih izdelki niso namenjeni izključno ženskam. Seveda to ne pomeni, da mora biti izdelava logotipa strogo podvržena omenjenim pomenom barve. Jih je pa dobro vzeti na znanje saj vam lahko pri določenih oblikovalskih rešitvah olajšajo delo. In ne pozabite, učinek vašega logotipa ni odvisen zgolj od barve temveč od tega, kako ta medsebojno deluje z obliko in besedilom logotipa.

Podobne objave: