Spletno oglaševanje postaja vedno bolj pomemben del trženjskih aktivnosti. Internet je postal komunikacijsko sredstvo, ki doseže ogromno število uporabnikov po vsem svetu. Zaradi tega je postal zelo zanimiv tako za oglaševalce kot tudi za ponudnike spletnega oglaševalskega prostora.
Kaj je oglaševanje na klik?
Oglaševanje na klik pomeni, da podjetje plača za oglase, ki so prikazani na posameznih spletnih straneh, samo v primeru, če obiskovalci kliknejo na te oglase. Seveda pa bodo ti naključni obiskovalci, ki se sprehajajo po spletnih straneh, kliknili ponavadi samo na oglase, ki jih bodo s svojo vsebino pritegnili. S tem klikom na oglas se bodo znašli na spletni strani oglaševanega podjetja. Oglaševanje na klik ali v angleščini »pay per click« (PPC) deluje na ta način, da založniki, lastniki spletnih strani, postavijo na svojih spletnih straneh oglase neposredno v dogovoru z oglaševalcem ali pa posredno preko kakšnega oglaševalskega sistema, ki povezuje tako oglaševalce kot založnike. Oglasi na klik pa se pojavljajo tudi v raznih iskalnikih. Ko uporabnik v spletnem iskalniku išče določene informacije in njegovo iskanje vsebuje ključne besede (keywords), ki jih je izbral oglaševalec, se uporabniku prikažejo oglasi, ki ciljajo na te besede. Na ta način se zelo povečjo možnosti, da uporabnik klikne na takšen oglas in s tem pride na spletno stran oglaševalca. Oglaševanje na klik pomeni, da oglaševalec plača le za število opravljenih klikov in nič več. Najbolj zanimivo pri oglaševanju na klik je, da oglaševalec lahko aktivno spremlja zanimanje za svoje izdelke ali storitve ter s tem tudi prilagaja vsebino oglasa. Pomembno je tudi, da se oglas prikazuje izključno v ciljnem segmentu uporabnikov spleta.
Kaj moramo paziti pri oglaševanju na klik?
V primeru, da oglaševanje na klik ni bilo učinkovito, se priporoča, da razmisli o ključnih besedah, ki jih je uporabil pri oglasu. Ključne besede morajo biti takšne, da uporabnika privabijo in da posledično klikne na oglas. Na strani založnikov pa je, da morajo dobro razmisliti o tem, kje bo oglas postavljen in da se bo vsebina spletne strani ujemala s temo oglasa, kar pa je v večini primerov naloga oglaševalskega sistema, ki izbira oglase, ki se bodo prikazali na določeni spletni strani.
Katere komponente mora upoštevati oglaševanje na klik?
Oglaševanje na klik mora biti takšno, da upošteva naslednje komponente: natančno analizo spletne strani ter izdekov ali produktov, določitev najbolj ustreznih ključnih besed, s katerimi se bo doseglo potencialne stranke in priprava ciljnih oglasov za posamezne storitve ali izdelke. Učinkoviti oglasi morajo biti napisani tako, da uporabnika nagovorijo in mu pomagajo rešiti njegov problem. Oglaševanje na klik predstavlja eno izmed najbolj učinkovitih metod internetnega oglaševanja, ki ga uporablja tudi vedno več podjetij v Sloveniji.
Spletno oglaševanje z Google Adwords
Podjetja se za promocijo svojih izdelkov in storitev vse več odločajo za Google Adwords oglaševanje. Google je največji spletni iskalnik, ki ponuja tudi veliko drugih pripomočkov. Ti so večinoma brezplačni, vendar pa Google nudi tudi plačljive oglase preko sistema Google Adwords, ki so se izkazali kot učinkovita in uspešna oglaševalska akcija. Ti oglasi so namenjeni vsem tistim, ki želijo produktivno izkoristiti Google za svojo prepoznavnost, saj je Google največji iskalnik na svetu in ogromno založnikov prikazuje Google Adwords oglase na svojih spletnih straneh. Google oglaševanje je idealna priložnost, da spletna stran podjetja dobi več obiska, s tem pa pozitivne prodajne rezultate, ki lahko ključno vplivajo na njihovo dolgoročno uspešnost.